|
|
Amazonka |
|
Historia
Amazonki to kobiety-wojowniczki. Pochodzą z grupy
wysp na Bliźniaczych Morzach, przy granicy Wielkiego Oceanu. Z pejzażu
bujnych lasów wyłania się jedynie wiecznie okryty śniegiem szczyt Góry
Karcheus.
Lud Amazonek tworzy raczej odizolowaną kulturę. Przystosowując się
do otaczającego je tropikalnego środowiska, wybudowały w sklepieniach
lasów wspaniałe miasta. Miasta te są fenomenem architektonicznym i źródłem
wielkiej dumy dla ludu Amazonek. Nie kierują się naukami Zakarum,
zamiast ich praktykują politeistyczną religię, która powiązana jest
ze ścisłymi rygorami Zakonu. Wyrocznie Amazonek dawno temu
przepowiedziały Mroczne Wygnanie i od tego czasu wojowniczki
przygotowują się do walki. Amazonki jako swe przeznaczenie postrzegają
zniszczenie Mrocznej Trójcy. Ma to wprowadzić nową epokę, w której
śmiertelni mężczyźni i kobiety zajmą w końcu należące się im słusznie
miejsce we wszechświecie. Epokę, w której nie będą już pionkami
istot z Zewnętrznych Krain.
Amazonki przemierzały morza, były jednymi z pierwszych ludzi jacy nawiązali
kontakty handlowe z królestwami Zachodu i wschodu Kehjistanem. Wysoka
pozycja w środowisku ogólnoświatowego handlu zapewniła też
Amazonkom opinię błyskotliwych strategów i sprawnych wojowniczek.
Amazonki są wielce poszukiwanymi najemnikami, dobrze wyszkolonymi i
bardzo lojalnymi – tak długo, jak kontakt nie powoduje konfliktów
z ich restrykcjami kodeksem etycznym.
Panteon Amazonek ma ściśle określoną hierarchię, każdy bóg
zajmuje swoje miejsce na szali Porządku. To właśnie mocny zmysł porządku
prowadzi lud Amazonek do wielkich osiągnięć w każdej dziedzinie. Główną
boginią Amazonek jest Athulua, która wspólnie ze swym małżonkiem włada
porami roku i pogodą. Tej bogini podlegają liczne pomniejsze bóstwa,
odpowiedzialne za różne dziedziny codziennego życia Amazonek.
Amazonki wierzą, że ich panteon jest pozostałością po dawnych
mieszkańcach wysp, Nephalemach. Według starożytnych kronik, bogowie
zachowali imiona sprzed stuleci, ale zmienił się ich charakter.
W cywilizacji Amazonek tylko kobiety są wojowniczkami. Ich wrodzona zręczność
i gibkie ciała pozwalają sprawnej walczyć w gęstych lassach
deszczowych. Społeczność Amazonek nie dyskryminuje jednak mężczyzn.
Mężczyźni pełnią wiele ważnych funkcji w rządzie, strukturach kapłańskich,
handlu, a także rolnictwie.
|
Atrybuty początkowe
Siła: |
20 |
Zręczność: |
25 |
Żywotność: |
20 |
Energia: |
15 |
|
Punkty Życia: |
50 |
Stamina: |
84 |
Mana: |
15 |
|
Bonusy co poziom
Życie |
+2 |
Stamina |
+1 |
Mana |
+1.5 |
|
Bonusy po dodadniu atrybutu
1 punkt Żywotności daje 3 punkty życia |
1 punkt Żywotności daje 1 punkt Stamina |
1 punkt Energii daje 1.5 punkta do Mana |
|
Umiejętności :
Łuk i Kusza
|
Magiczna Strzała
- level 1
Zdolność ta umożliwia Amazonce tworzenie strzał, gdy ich zabraknie
kosztem manny. Gdy podniesiemy nasz level mniej manny będzie ubywać
przy tworzeniu kolejnych strzał. Magiczna Strzała najlepiej współgra
z Uderzeniem Krytycznym. Dzieje się tak dlatego, że Magiczna Strzała
nigdy nie pudłuje, zaś Uderzenie Krytyczne często podwaja obrażenia.
Kiedy użyjesz potężnego łuku lub Kuszy (które dają dodatkowe obrażenia
od Magicznych Strzał) będziesz miał "super broń".
Wymagania
- brak
|
|
Strzała Ognia
- level 1
Zdolność ta zaczarowuje strzały nadając im magiczny płomień
(kosztem utraty manny) zadając ofierze oprócz normalnych obrażeń,
obrażenia od ognia. Strzała ognia może też służyć jako coś w
rodzaju "zwiadowcy", kiedy np. wystrzeliwujesz ją w ciemnościach
lochu. Każda Strzała Ognia jest sama w sobie źródłem światła, i w
trakcie lotu, rozświetla przestrzeń dookoła. W ten sposób można się
przekonać, co nadchodzi zanim jeszcze wynurzy się z ciemności.
Wymagania
- brak
|
|
Strzała Zimna
- level 6
Wystrzelona strzała trafiając przeciwnika zwalnia jego ruchy. To
powoduje, że cel staje się niebieski i po chwili nieruchomy (łatwy
cel). Im więcej zainwestowanych punktów w umiejętność, tym większe
szanse na to, że Strzała Zimna naprawdę zamrozi lub nawet roztrzaska
wroga na kawałeczki lodu.
Wymagania
- brak
|
|
Strzał Seryjny
- level 6
Wystrzeliwuje zbiorowo strzały. Dzieli jedną strzałę na dwie jeżeli
Amazonka przypisuje 1 stopień zręczności. Gdy przypisze 2 stopień
strzała dzieli się na 3. Doskonała broń jeżeli brakuje nam strzał.
Kiedy połączysz Strzał Seryjny z Uderzeniem Krytycznym i dodasz do
tego zaawansowany poziom Zręczności oraz magiczny łuk czy kuszę, wówczas
umiejętność ta może stać się niesłychanie wydajną bronią w
walce z hordami nieprzyjaciół.
Wymagania
- Magia (1)
|
|
Wybuchająca Strzała
- level 12
Bardziej potężna wersja Fire Arrow. Jak nazwa wskazuje (z ang.
wybuchowa strzała) strzała wybucha przy uderzeniu w cel zabierając
wszystkim jednostkom znajdującym się w pobliżu wybuchu hit points. Im
wyższy poziom umiejętności, tym więcej obrażeń powoduje strzała.
Strzała przy eksplozji rozświetla całą okolicę, dzięki czemu możesz
za jej pomocą rozświetlić sobie ciemny korytarz.
Wymagania
- Magic (1)
- Fire (1)
- Multi-Shot (6)
|
|
Lodowa Strzała
- level 18
Bardziej potężna wersja Cold Arrow. Zadaje obrażenia od chłodu.
Trafiona ofiara zmienia kolor na biały i nie rusza się przez pewien
okres czasu (zależny od skilla). Lodowa Strzała może stać się
bardzo wydajną bronią podczas walki z wrogami, którzy mogą się
odradzać po śmierci. Dzieje się tak dlatego, że zamrożony i rozkawałkowany
wróg nie może zmartwychwstać, przez co twoje zadanie staje się
znacznie łatwiejsze.
Wymagania
- Cold Arrow (6)
|
|
Strzała Kierowana
- level 18
Strzała sama naprowadza się na cel. Gdy ten próbuje uciec strzała
podąża za nim do momentu trafienia. Strzała Kierowana jest najwyższą
formą strzały namierzającej, jako że może obrócić się dosłownie
o 90 stopni poszukując celu. Tak naprawdę, korzystając ze Strzały
Kierowanej nie musisz nawet określać celu; kiedy ją wystrzelisz, sama
wykona konieczne zwroty i namierzy najbliższego przeciwnika.
Wymagania
- Magic (1)
- Cold (6)
- Multi-Shot (6)
|
|
Wymiatanie -
level 24
Lepsza wersja Multi-shot Arrow. Pierwotna strzała mnoży się więcej
niż 2 razy no, jest o wiele groźniejsza, bardziej śmiercionośna i
strzał jest bardziej dokładny. Umiejętnośc kieruje pociski w
kierunku wszystkich celów w pobliżu. Rozwijając tą umiejętność
zauważysz, iż wzrasta ilość przeciwników trafionych za jednym
razem.
Wymagania
- Magic (1)
- Cold (6)
- Multi-Shot (6)
- Guided (18)
|
|
Strzała Spopielenia
- level 24
Wystrzelenie strzały spowoduje podpalenie obszaru wokoło celu co nada
mu dodatkowe obrażenia od ognia. Długość i siła "ogniska"
zależy od poziomu skilla. Użyteczne w korytarzach bo można zagrodzić
przejście ogniem (ten kto będzie chciał przejść otrzyma obrażenia).
Wymagania
- Magic (1)
- Fire (1)
- Mutli-shot (6)
- Exploding (12)
|
|
Strzała Zamrażająca
- level 30
Zamienia potwory w zamrożoną rzeĽbę. Podczas uderzenia strzały
wybuchają jak szrapnel (szrapnel to granat zaczepny, który przy
uderzeniu rozpada się wysyłając odłamki na odległość 200m) i razi
potwory chłodem zamieniając je w niebieskie rzeĽby.
Wymagania
- Cold (6)
- Ice (18)
|
Oszczep i Włócznia
|
Dźgnięcie
- level 1
Umiejętność zadawania kilkukrotnych dźgnięć za jednym zamachem.
Bardo ważny element - o ile postanowisz rozwinąć tę gałąź drzewka
umiejętności. Obrażenia zadawane wrogom przy użyciu Dźgnięcia tak
naprawdę są niewielkie, na niższych poziomach. Jednak przy 7 poziomie
możesz przekonać się na własne oczy, jak wzrasta wskaźnik obrażeń
wyrządzonych przy zastosowaniu tej umiejętności.
Wymagania
- brak
|
|
Uderzenie Mocy
- level 6
Uderzenie Mocy to umiejętność, która po prostu dodaje do ataku obrażenia
od błyskawic. Dodanie do ataku obrażeń innego typu jest zawsze
skuteczne, ponieważ poprawia zarówno klasę obrażeń, jak i siłę
ataku. Chociaż Uderzenie Mocy uszczupla zapas Many, jej koszt jest
nieistotny w porównaniu do korzyści. Umiejętność ta przydaje się
najbardziej, kiedy walczysz z niewielkimi oddziałami wroga lub pojedyńczymi
potworami.
Wymagania
- Dźgnięcie (1)
|
|
Zatruty Oszczep
- level 6
Mówiąc krótko, Trucizna to wspaniała broń, mogąca wyrządzić
sporo obrażeń całemu oddziałowi potworów. Jeżeli możesz połączyć
Truciznę z atakiem oszczepem, Twoi wrogowie winni przygotować się na
rzeĽ niewiniątek. Zatruty Oszczep pozostawia po sobie ślady w postaci
chmury trucizny w powietrzu. Z tego powodu, możesz się nim posłużyć
w celu zablokowania wąskiego przejścia lub doliny, tak aby każdy
przechodzący wróg doznawał zatrucia.
Wymagania
- brak
|
|
Nabijanie -
level 12
Jest to silniejsza forma ataku, która powoduje o wiele więcej obrażeń
u zaatakowanego przeciwnika. Inwestując więcej punktów w Nabijanie możesz
sprawić, że klasa ataku znacznie się poprawi, choć odbije się to na
trwałości oszczepu. Pomimo większego stopnia zużycia broni, umiejętność
ta jest naprawdę warta poniesionych kosztów many.
Wymagania
- Dźgnięcie (1)
|
|
Błyskawica
- level 12
Umiejętność ta zmienia trzymany w ręku oszczep w błyskawicę, która
wyrządza spore obrażenia trafionemu wrogowi. Na wyższych poziomach
zaawansowania, Błyskawica powoduje olbrzymie obrażenia, natomiast
koszt Many związany wykorzystaniem tej umiejętności nie będzie zbyt
wielki. Pocisk energetyczny jaki wytwarzają błyskawice może być też
doskonałym oświetleniem w ciemnych komnatach lub korytarzach.
Wymagania
- Zatruty Oszczep (6)
|
|
Elektryczny Cios
- level 18
Umiejętnośc ta pozwala Amazonce na wyzwolenie wiązki błyskawic, które
mogą zadać poważne obrażenia wszystkim nieprzyjaciołom. Pociski te
nie są kierowane, dlatego nie ma pewności, że trafią w
jakiegokolwiek wroga. Jednakże w walce wręcz przeciwko dużej liczbie
wrogów użycie Elektrycznego Ciosu może wywołać niespodziewanie
dobre efekty.
Wymagania
- Dżgnięcie (1)
- Uderzenie Mocy (6)
- Zatruty Oszczep (6)
- Błyskawica (12)
|
|
Oszczep Zarazy
- level 18
Ta broń przypomina Zatruty Oszczep, tyle że dodatkowo wytwarza rosnącą
chmurę trucizny wokół ofiary, w którą uderza. Podobnie jak Zatruty
Oszczep, Oszczep Zarazy pozostawia po sobie chmurę trucizny, którą można
wykorzystać jako śmiertelną barierę blokującą wąskie przejścia.
Wymagania
- Zatruty Oszczep (6)
- Błyskawica (12)
|
|
Rozpędzenie
- level 24
Jest to umiejętność używana tylko w walce wręcz, która jest bardzo
przydatna, kiedy jesteś otoczony przez oddział wrogich potworów. Dzięki
Rozpędzeniu możesz szybko zaatakować kilka przyległych celów i
trafić każdego sąsiedniego wroga. W miarę inwestowania punktów w
Rozpędzenie, staje się ono coraz wydajniejsze, jako że znacznie
podnosi klasę ataku i obrażeń. Rozpędzanie powinno mieć swój
klawisz skrótu, abyś mógł z niego szybko skorzystać.
Wymagania
- Dżgnięcie (1)
- Nabijanie (12)
|
|
Uderzenie Błyskawicy
- level 30
Dzięki tej umiejętności twój oszczep zmienia się w błyskawicę w
chwili dotknięcia wroga. Kiedy uderzasz wroga, Uderzenie Błyskawicy
wyzwala cały szereg błyskawic, które przenoszą się z wroga na
wroga. Umiejętność ta jest bardzo podobna do Furii Błyskawic, z tym
że nie jest tak potężna. Warto zauważyć, że przy Uderzeniu Błyskawic
oraz Furii Błyskawic początkowe uderzenie jest słabsze od uderzeń
wyzwolonego ładunku. Często zdarza się, że wróg w którego uderzyłeś
na początku wciąż stoi podczas gry inne potworki padają po uderzeniu
błyskawic.
Wymagania
- Dżgnięcie (1)
- Uderzenie Mocy (6)
- Zatruty Oszczep (6)
- Błyskawica (12)
- Elektryczny Cios (18)
|
|
Furia Błyskawic
- level 30
Furia Błyskawic to umiejętność, dzięki której twój oszczep
zmienia się w szereg następujących po sobie błyskawic. W rezultacie,
jeden wystrzelony oszczep może zabić lub poważnie ranić cały oddział
nieprzyjaciół, w zależności od poziomu zaawansowania i siły twoich
wrogów. Sprytna sztuczka z wykorzystaniem Furii Błyskawic polega na
tym, by sprawić, żeby oszczep trafił w ścianę. Przynosi to spore
efekty ponieważ ataki błyskawic osbijających się od ściany są
silniejsze niż atak początkowy.
Wymagania
- Zatruty Oszczep (6)
- Błyskawica (12)
- Oszczep Zarazy (18)
|
Umiejętności bierne i magiczne
|
Wewnętrzny Wzrok -
level 1
Jedna z pierwszych umiejętności, na która się napotykamy grając
Amazonką. Po jej użyciu wszyscy wrogowie znajdujący się w obszarze
działania zostają oświetleni, co obniża ich zdolności obronne, dając
tym samym Amazonce większą szanse na ich trafienie.
Wymagania
- brak
|
|
Uderzenie Krytyczne
- level 6
Umiejętność dzięki której Amazonka może zadać podwójne obrażenia
swojemu przeciwnikowi. Zdolność działa zarówno na odległość jak i
w zwarciu z wrogiem. Warto jest dodać do owej umiejętność kilka
punktów, gdyż na wyższych poziomach trudność, może stać się
niezwykle przydatna.
Wymagania
- brak
|
|
Unik (umiejętność
bierna) - level 6
Zdolność wrodzona, dająca Amazonce szansę na uniknięcie ataku w
walce wręcz wymierzonego w jej stronę, kiedy Amazonka nie porusza się.
Wymagania
- brak
|
|
Spowolnienie Pocisków -
level 12
Jedna z ciekawszych umiejętność, która znajduje się w asortymencie
Amazonki. Kiedy zostanie użyta, nadlatujące pociski stają się
niezwykle wolne, dzięki czemu, Amazonka z dużo większą łatwością
może ich uniknąć.
Wymagania
- Wewnętrzny Wzrok (1)
|
|
Omijanie (umiejętność
bierna) - level 12
Jest to nieco zmodyfikowana wersja „Uników” . Podczas gdy
Amazonka stoi w miejscu potrafi omijać pociski, wymierzone w jej
kierunku. Jest to niezwykle przydatna zdolność w zwarciu z wieloma
wrogami miotającymi z łuków czy włóczni.
Wymagania
- Unik (umiejętność bierna) (6)
|
|
Penetracja -
level 18
Doświadczona Amazonka potrafi z większą precyzją zadawać ciosy
podczas strzelania i rzucania, do odległych od siebie celów.
Wymagania
- Uderzenie Krytyczne (1)
|
|
Przynęta -
level 18
Wraz ze wzrostem poziomu doświadczenia, Amazonka potrafi się stworzyć
lustrzane odbicie swojej osoby, wywołując totalne ogłupienie u wroga,
który zaatakuję iluzję zamiast Amazonki. Umiejętność bardzo
przydatna, przy większej ilości przeciwników, lub przy ucieczce w
stanie większego zagrożenia wynikającego z przewagi liczebnej wroga.
Najczęściej możemy spotkać graczy używających ową zdolność na
popularnych „Baalrunach”.
Wymagania
- Wewnętrzny Wzrok (1)
- Spowolnienie Pocisków (12)
|
|
Odskok (umiejętność
bierna) - level 24
Najpotężniejsza umiejętność wrodzona Amazonki, Stanowi kumulację
„Omijania” oraz „Uników”. Dzięki tej umiejętności
Amazonka, z łatwością będzie unikała każdego ataku w czasie biegu.
Wymagania
- Unik (umiejętność bierna) (6)
- Omijanie (umiejętność bierna) (12)
|
|
Walkiria -
level 30
Kiedy Amazonka zdobędzie 30 poziom doświadczenia, otrzymuje wielką
pomocniczkę zwaną Walkiria. Jest to duch wielkich bohaterek ludu
Amazonek. Walkiria będzie walczyła u Twego boku, aż do momentu kiedy
polegnie.
Wymagania
- Wewnętrzny Wzrok (1)
- Unik (umiejętność bierna) (6)
- Spowolnienie Pocisków (12)
- Omijanie (umiejętność bierna) (12)
- Przynęta (24)
- Odskok (umiejętność bierna) (24)
|
|
Przebijanie (umiejętność
bierna) - level 30
Umiejętność, dzięki której najpotężniejsze Amazonki stają się
istną maszyną do zabijania. Po wystrzeleniu pocisku, wojowniczka ma
szansę by jej strzała przebiła przeciwnika i poleciała dalej, by
szukać swego następnego celu.
Wymagania
- Uderzenie Krytyczne (1)
- Penetracja (18)
|
|
|