MENU

- S t r o n a  g l o w n  a

- f O R U M

- l i n k  i

- H i s t o r i a

- G a L E R I A

Diablo

- P o S T A C I E

- M A P Y

- K A P L I C Z K I

- R U N Y

Licznik

Ankieta

Chat

 

 

B
Wszystkie prawa zastrzeżone

 

 

 


AMAZONKA

Amazonka
Historia

Amazonki to kobiety-wojowniczki. Pochodzą z grupy wysp na Bliźniaczych Morzach, przy granicy Wielkiego Oceanu. Z pejzażu bujnych lasów wyłania się jedynie wiecznie okryty śniegiem szczyt Góry Karcheus.

Lud Amazonek tworzy raczej odizolowaną kulturę. Przystosowując się do otaczającego je tropikalnego środowiska, wybudowały w sklepieniach lasów wspaniałe miasta. Miasta te są fenomenem architektonicznym i źródłem wielkiej dumy dla ludu Amazonek. Nie kierują się naukami Zakarum, zamiast ich praktykują politeistyczną religię, która powiązana jest ze ścisłymi rygorami Zakonu. Wyrocznie Amazonek dawno temu przepowiedziały Mroczne Wygnanie i od tego czasu wojowniczki przygotowują się do walki. Amazonki jako swe przeznaczenie postrzegają zniszczenie Mrocznej Trójcy. Ma to wprowadzić nową epokę, w której śmiertelni mężczyźni i kobiety zajmą w końcu należące się im słusznie miejsce we wszechświecie. Epokę, w której nie będą już pionkami istot z Zewnętrznych Krain.

Amazonki przemierzały morza, były jednymi z pierwszych ludzi jacy nawiązali kontakty handlowe z królestwami Zachodu i wschodu Kehjistanem. Wysoka pozycja w środowisku ogólnoświatowego handlu zapewniła też Amazonkom opinię błyskotliwych strategów i sprawnych wojowniczek. Amazonki są wielce poszukiwanymi najemnikami, dobrze wyszkolonymi i bardzo lojalnymi – tak długo, jak kontakt nie powoduje konfliktów z ich restrykcjami kodeksem etycznym.

Panteon Amazonek ma ściśle określoną hierarchię, każdy bóg zajmuje swoje miejsce na szali Porządku. To właśnie mocny zmysł porządku prowadzi lud Amazonek do wielkich osiągnięć w każdej dziedzinie. Główną boginią Amazonek jest Athulua, która wspólnie ze swym małżonkiem włada porami roku i pogodą. Tej bogini podlegają liczne pomniejsze bóstwa, odpowiedzialne za różne dziedziny codziennego życia Amazonek. Amazonki wierzą, że ich panteon jest pozostałością po dawnych mieszkańcach wysp, Nephalemach. Według starożytnych kronik, bogowie zachowali imiona sprzed stuleci, ale zmienił się ich charakter.

W cywilizacji Amazonek tylko kobiety są wojowniczkami. Ich wrodzona zręczność i gibkie ciała pozwalają sprawnej walczyć w gęstych lassach deszczowych. Społeczność Amazonek nie dyskryminuje jednak mężczyzn. Mężczyźni pełnią wiele ważnych funkcji w rządzie, strukturach kapłańskich, handlu, a także rolnictwie.





Atrybuty początkowe

 
Siła: 20
Zręczność: 25
Żywotność: 20
Energia: 15
 
Punkty Życia: 50
Stamina: 84
Mana: 15

Bonusy co poziom

 
Życie +2
Stamina +1
Mana +1.5

Bonusy po dodadniu atrybutu

 
1 punkt Żywotności daje 3 punkty życia
1 punkt Żywotności daje 1 punkt Stamina
1 punkt Energii daje 1.5 punkta do Mana





Umiejętności :


Łuk i Kusza

Magic Arrow - level 1

Magiczna Strzała - level 1
Zdolność ta umożliwia Amazonce tworzenie strzał, gdy ich zabraknie kosztem manny. Gdy podniesiemy nasz level mniej manny będzie ubywać przy tworzeniu kolejnych strzał. Magiczna Strzała najlepiej współgra z Uderzeniem Krytycznym. Dzieje się tak dlatego, że Magiczna Strzała nigdy nie pudłuje, zaś Uderzenie Krytyczne często podwaja obrażenia. Kiedy użyjesz potężnego łuku lub Kuszy (które dają dodatkowe obrażenia od Magicznych Strzał) będziesz miał "super broń".

Wymagania
- brak

Fire Arrow - level 1

Strzała Ognia - level 1
Zdolność ta zaczarowuje strzały nadając im magiczny płomień (kosztem utraty manny) zadając ofierze oprócz normalnych obrażeń, obrażenia od ognia. Strzała ognia może też służyć jako coś w rodzaju "zwiadowcy", kiedy np. wystrzeliwujesz ją w ciemnościach lochu. Każda Strzała Ognia jest sama w sobie źródłem światła, i w trakcie lotu, rozświetla przestrzeń dookoła. W ten sposób można się przekonać, co nadchodzi zanim jeszcze wynurzy się z ciemności.

Wymagania
- brak

Cold Arrow - level 6

Strzała Zimna - level 6
Wystrzelona strzała trafiając przeciwnika zwalnia jego ruchy. To powoduje, że cel staje się niebieski i po chwili nieruchomy (łatwy cel). Im więcej zainwestowanych punktów w umiejętność, tym większe szanse na to, że Strzała Zimna naprawdę zamrozi lub nawet roztrzaska wroga na kawałeczki lodu.

Wymagania
- brak

Multi-Shot  Arrow - level 6

Strzał Seryjny - level 6
Wystrzeliwuje zbiorowo strzały. Dzieli jedną strzałę na dwie jeżeli Amazonka przypisuje 1 stopień zręczności. Gdy przypisze 2 stopień strzała dzieli się na 3. Doskonała broń jeżeli brakuje nam strzał. Kiedy połączysz Strzał Seryjny z Uderzeniem Krytycznym i dodasz do tego zaawansowany poziom Zręczności oraz magiczny łuk czy kuszę, wówczas umiejętność ta może stać się niesłychanie wydajną bronią w walce z hordami nieprzyjaciół.

Wymagania
- Magia (1)

Exploding  Arrow - level 12

Wybuchająca Strzała - level 12
Bardziej potężna wersja Fire Arrow. Jak nazwa wskazuje (z ang. wybuchowa strzała) strzała wybucha przy uderzeniu w cel zabierając wszystkim jednostkom znajdującym się w pobliżu wybuchu hit points. Im wyższy poziom umiejętności, tym więcej obrażeń powoduje strzała. Strzała przy eksplozji rozświetla całą okolicę, dzięki czemu możesz za jej pomocą rozświetlić sobie ciemny korytarz.

Wymagania
- Magic (1)
- Fire (1)
- Multi-Shot (6)

Ice  Arrow - level 18

Lodowa Strzała - level 18
Bardziej potężna wersja Cold Arrow. Zadaje obrażenia od chłodu. Trafiona ofiara zmienia kolor na biały i nie rusza się przez pewien okres czasu (zależny od skilla). Lodowa Strzała może stać się bardzo wydajną bronią podczas walki z wrogami, którzy mogą się odradzać po śmierci. Dzieje się tak dlatego, że zamrożony i rozkawałkowany wróg nie może zmartwychwstać, przez co twoje zadanie staje się znacznie łatwiejsze.

Wymagania
- Cold Arrow (6)

Guided  Arrow - level 18

Strzała Kierowana - level 18
Strzała sama naprowadza się na cel. Gdy ten próbuje uciec strzała podąża za nim do momentu trafienia. Strzała Kierowana jest najwyższą formą strzały namierzającej, jako że może obrócić się dosłownie o 90 stopni poszukując celu. Tak naprawdę, korzystając ze Strzały Kierowanej nie musisz nawet określać celu; kiedy ją wystrzelisz, sama wykona konieczne zwroty i namierzy najbliższego przeciwnika.

Wymagania
- Magic (1)
- Cold (6)
- Multi-Shot (6)

Strafing  Arrow - level 24

Wymiatanie - level 24
Lepsza wersja Multi-shot Arrow. Pierwotna strzała mnoży się więcej niż 2 razy no, jest o wiele groźniejsza, bardziej śmiercionośna i strzał jest bardziej dokładny. Umiejętnośc kieruje pociski w kierunku wszystkich celów w pobliżu. Rozwijając tą umiejętność zauważysz, iż wzrasta ilość przeciwników trafionych za jednym razem.

Wymagania
- Magic (1)
- Cold (6)
- Multi-Shot (6)
- Guided (18)

Immolating  Arrow - level 24

Strzała Spopielenia - level 24
Wystrzelenie strzały spowoduje podpalenie obszaru wokoło celu co nada mu dodatkowe obrażenia od ognia. Długość i siła "ogniska" zależy od poziomu skilla. Użyteczne w korytarzach bo można zagrodzić przejście ogniem (ten kto będzie chciał przejść otrzyma obrażenia).

Wymagania
- Magic (1)
- Fire (1)
- Mutli-shot (6)
- Exploding (12)

Freezing  Arrow - level 30

Strzała Zamrażająca - level 30
Zamienia potwory w zamrożoną rzeĽbę. Podczas uderzenia strzały wybuchają jak szrapnel (szrapnel to granat zaczepny, który przy uderzeniu rozpada się wysyłając odłamki na odległość 200m) i razi potwory chłodem zamieniając je w niebieskie rzeĽby.

Wymagania
- Cold (6)
- Ice (18)


Oszczep i Włócznia

Dźgnięcie - level 1

Dźgnięcie - level 1
Umiejętność zadawania kilkukrotnych dźgnięć za jednym zamachem. Bardo ważny element - o ile postanowisz rozwinąć tę gałąź drzewka umiejętności. Obrażenia zadawane wrogom przy użyciu Dźgnięcia tak naprawdę są niewielkie, na niższych poziomach. Jednak przy 7 poziomie możesz przekonać się na własne oczy, jak wzrasta wskaźnik obrażeń wyrządzonych przy zastosowaniu tej umiejętności.

Wymagania
- brak

Uderzenie Mocy - level 6

Uderzenie Mocy - level 6
Uderzenie Mocy to umiejętność, która po prostu dodaje do ataku obrażenia od błyskawic. Dodanie do ataku obrażeń innego typu jest zawsze skuteczne, ponieważ poprawia zarówno klasę obrażeń, jak i siłę ataku. Chociaż Uderzenie Mocy uszczupla zapas Many, jej koszt jest nieistotny w porównaniu do korzyści. Umiejętność ta przydaje się najbardziej, kiedy walczysz z niewielkimi oddziałami wroga lub pojedyńczymi potworami.

Wymagania
- Dźgnięcie (1)

Zatruty Oszczep - level 6

Zatruty Oszczep - level 6
Mówiąc krótko, Trucizna to wspaniała broń, mogąca wyrządzić sporo obrażeń całemu oddziałowi potworów. Jeżeli możesz połączyć Truciznę z atakiem oszczepem, Twoi wrogowie winni przygotować się na rzeĽ niewiniątek. Zatruty Oszczep pozostawia po sobie ślady w postaci chmury trucizny w powietrzu. Z tego powodu, możesz się nim posłużyć w celu zablokowania wąskiego przejścia lub doliny, tak aby każdy przechodzący wróg doznawał zatrucia.

Wymagania
- brak

Nabijanie - level 12

Nabijanie - level 12
Jest to silniejsza forma ataku, która powoduje o wiele więcej obrażeń u zaatakowanego przeciwnika. Inwestując więcej punktów w Nabijanie możesz sprawić, że klasa ataku znacznie się poprawi, choć odbije się to na trwałości oszczepu. Pomimo większego stopnia zużycia broni, umiejętność ta jest naprawdę warta poniesionych kosztów many.

Wymagania
- Dźgnięcie (1)

Błyskawica - level 12

Błyskawica - level 12
Umiejętność ta zmienia trzymany w ręku oszczep w błyskawicę, która wyrządza spore obrażenia trafionemu wrogowi. Na wyższych poziomach zaawansowania, Błyskawica powoduje olbrzymie obrażenia, natomiast koszt Many związany wykorzystaniem tej umiejętności nie będzie zbyt wielki. Pocisk energetyczny jaki wytwarzają błyskawice może być też doskonałym oświetleniem w ciemnych komnatach lub korytarzach.

Wymagania
- Zatruty Oszczep (6)

Elektryczny Cios - level 18

Elektryczny Cios - level 18
Umiejętnośc ta pozwala Amazonce na wyzwolenie wiązki błyskawic, które mogą zadać poważne obrażenia wszystkim nieprzyjaciołom. Pociski te nie są kierowane, dlatego nie ma pewności, że trafią w jakiegokolwiek wroga. Jednakże w walce wręcz przeciwko dużej liczbie wrogów użycie Elektrycznego Ciosu może wywołać niespodziewanie dobre efekty.

Wymagania
- Dżgnięcie (1)
- Uderzenie Mocy (6)
- Zatruty Oszczep (6)
- Błyskawica (12)

Oszczep Zarazy - level 18

Oszczep Zarazy - level 18
Ta broń przypomina Zatruty Oszczep, tyle że dodatkowo wytwarza rosnącą chmurę trucizny wokół ofiary, w którą uderza. Podobnie jak Zatruty Oszczep, Oszczep Zarazy pozostawia po sobie chmurę trucizny, którą można wykorzystać jako śmiertelną barierę blokującą wąskie przejścia.

Wymagania
- Zatruty Oszczep (6)
- Błyskawica (12)

Rozpęczenie - level 24

Rozpędzenie - level 24
Jest to umiejętność używana tylko w walce wręcz, która jest bardzo przydatna, kiedy jesteś otoczony przez oddział wrogich potworów. Dzięki Rozpędzeniu możesz szybko zaatakować kilka przyległych celów i trafić każdego sąsiedniego wroga. W miarę inwestowania punktów w Rozpędzenie, staje się ono coraz wydajniejsze, jako że znacznie podnosi klasę ataku i obrażeń. Rozpędzanie powinno mieć swój klawisz skrótu, abyś mógł z niego szybko skorzystać.

Wymagania
- Dżgnięcie (1)
- Nabijanie (12)

Uderzenie Błyskawicy - level 30

Uderzenie Błyskawicy - level 30
Dzięki tej umiejętności twój oszczep zmienia się w błyskawicę w chwili dotknięcia wroga. Kiedy uderzasz wroga, Uderzenie Błyskawicy wyzwala cały szereg błyskawic, które przenoszą się z wroga na wroga. Umiejętność ta jest bardzo podobna do Furii Błyskawic, z tym że nie jest tak potężna. Warto zauważyć, że przy Uderzeniu Błyskawic oraz Furii Błyskawic początkowe uderzenie jest słabsze od uderzeń wyzwolonego ładunku. Często zdarza się, że wróg w którego uderzyłeś na początku wciąż stoi podczas gry inne potworki padają po uderzeniu błyskawic.

Wymagania
- Dżgnięcie (1)
- Uderzenie Mocy (6)
- Zatruty Oszczep (6)
- Błyskawica (12)
- Elektryczny Cios (18)

Furia Błyskawic - level 30

Furia Błyskawic - level 30
Furia Błyskawic to umiejętność, dzięki której twój oszczep zmienia się w szereg następujących po sobie błyskawic. W rezultacie, jeden wystrzelony oszczep może zabić lub poważnie ranić cały oddział nieprzyjaciół, w zależności od poziomu zaawansowania i siły twoich wrogów. Sprytna sztuczka z wykorzystaniem Furii Błyskawic polega na tym, by sprawić, żeby oszczep trafił w ścianę. Przynosi to spore efekty ponieważ ataki błyskawic osbijających się od ściany są silniejsze niż atak początkowy.

Wymagania
- Zatruty Oszczep (6)
- Błyskawica (12)
- Oszczep Zarazy (18)


Umiejętności bierne i magiczne

Wewnętrzny Wzrok  - level 1

Wewnętrzny Wzrok - level 1
Jedna z pierwszych umiejętności, na która się napotykamy grając Amazonką. Po jej użyciu wszyscy wrogowie znajdujący się w obszarze działania zostają oświetleni, co obniża ich zdolności obronne, dając tym samym Amazonce większą szanse na ich trafienie.

Wymagania
- brak

Uderzenie Krytyczne - level 1

Uderzenie Krytyczne - level 6
Umiejętność dzięki której Amazonka może zadać podwójne obrażenia swojemu przeciwnikowi. Zdolność działa zarówno na odległość jak i w zwarciu z wrogiem. Warto jest dodać do owej umiejętność kilka punktów, gdyż na wyższych poziomach trudność, może stać się niezwykle przydatna.

Wymagania
- brak

 Unik (umiejętność bierna) - level 6

Unik (umiejętność bierna) - level 6
Zdolność wrodzona, dająca Amazonce szansę na uniknięcie ataku w walce wręcz wymierzonego w jej stronę, kiedy Amazonka nie porusza się.

Wymagania
- brak

Spowolnienie Pocisków  - level 12

Spowolnienie Pocisków - level 12
Jedna z ciekawszych umiejętność, która znajduje się w asortymencie Amazonki. Kiedy zostanie użyta, nadlatujące pociski stają się niezwykle wolne, dzięki czemu, Amazonka z dużo większą łatwością może ich uniknąć.

Wymagania
- Wewnętrzny Wzrok (1)

Omijanie (umiejętność bierna) - level 12

Omijanie (umiejętność bierna) - level 12
Jest to nieco zmodyfikowana wersja „Uników” . Podczas gdy Amazonka stoi w miejscu potrafi omijać pociski, wymierzone w jej kierunku. Jest to niezwykle przydatna zdolność w zwarciu z wieloma wrogami miotającymi z łuków czy włóczni.

Wymagania
- Unik (umiejętność bierna) (6)

Penetracja- level 18

Penetracja - level 18
Doświadczona Amazonka potrafi z większą precyzją zadawać ciosy podczas strzelania i rzucania, do odległych od siebie celów.

Wymagania
- Uderzenie Krytyczne (1)

Przynęta - level 24

Przynęta - level 18
Wraz ze wzrostem poziomu doświadczenia, Amazonka potrafi się stworzyć lustrzane odbicie swojej osoby, wywołując totalne ogłupienie u wroga, który zaatakuję iluzję zamiast Amazonki. Umiejętność bardzo przydatna, przy większej ilości przeciwników, lub przy ucieczce w stanie większego zagrożenia wynikającego z przewagi liczebnej wroga. Najczęściej możemy spotkać graczy używających ową zdolność na popularnych „Baalrunach”.

Wymagania
- Wewnętrzny Wzrok (1)
- Spowolnienie Pocisków (12)

 Odskok (umiejętność bierna) - level 24

Odskok (umiejętność bierna) - level 24
Najpotężniejsza umiejętność wrodzona Amazonki, Stanowi kumulację „Omijania” oraz „Uników”. Dzięki tej umiejętności Amazonka, z łatwością będzie unikała każdego ataku w czasie biegu.

Wymagania
- Unik (umiejętność bierna) (6)
- Omijanie (umiejętność bierna) (12)

 Walkiria - level 30

Walkiria - level 30
Kiedy Amazonka zdobędzie 30 poziom doświadczenia, otrzymuje wielką pomocniczkę zwaną Walkiria. Jest to duch wielkich bohaterek ludu Amazonek. Walkiria będzie walczyła u Twego boku, aż do momentu kiedy polegnie.

Wymagania
- Wewnętrzny Wzrok (1)
- Unik (umiejętność bierna) (6)
- Spowolnienie Pocisków (12)
- Omijanie (umiejętność bierna) (12)
- Przynęta (24)
- Odskok (umiejętność bierna) (24)

 Przebijanie (umiejętność bierna) - level 30

Przebijanie (umiejętność bierna) - level 30
Umiejętność, dzięki której najpotężniejsze Amazonki stają się istną maszyną do zabijania. Po wystrzeleniu pocisku, wojowniczka ma szansę by jej strzała przebiła przeciwnika i poleciała dalej, by szukać swego następnego celu.

Wymagania
- Uderzenie Krytyczne (1)
- Penetracja (18)